Η κούρσα της καγκελαρίου καίει πολύ
- Γράφτηκε από τον/την NewsRoom
Πρώτα λοιδορήθηκε ο λαός, όχι δίχως τη συνδρομή του πρωθυπουργού που είχε εκλέξει.
«Κυβερνώ μία διεφθαρμένη χώρα» έλεγε δεξιά και αριστερά, συνήθως στο περιθώριο των συχνών επισκέψεών του στο εξωτερικό, ο Γιώργος Παπανδρέου. Όχι ένα διεφθαρμένο κράτος, χώρα ολόκληρη. Άραγε ήθελε να βγάλει τον εαυτό του απέξω, με το να ομολογεί μία τόσο κυνική και προσβλητική παραδοχή; Ποιος ξέρει; Το σίγουρο είναι πως μετά την αποκαθήλωσή του από την Μέρκελ και τον Σαρκοζί, σταδιακά πέρασε κι αυτός στην κατηγορία των υπόπτων για διαφθορά. Έκτοτε και για αρκετό καιρό η πολιτική τάξη της Ελλάδας υπέστη την πιο συντεταγμένη αρνητική έκθεση στα γερμανικά μέσα και η θύελλα κόπασε μόνο κατά προεκλογική περίοδο, όπου η επίθεση άλλαξε χαρακτήρα ενώ αφορούσε πλέον μόνο στο ΣΥΡΙΖΑ. Μάλλον είχαν δοθεί ήδη οι πρώτες διαβεβαιώσεις πίστης από τον αντίπαλο. Αυτό που αξίζει να θυμηθούμε από εκείνη την ταραγμένη περίοδο, είναι πόσο βολικά παρουσίαζαν τα πράγματα για τους Γερμανούς πολιτικούς και το εθνικό τους κατεστημένο, τα γερμανικά μέσα, όποτε έπιαναν το θέμα των διεφθαρμένων Ελλήνων συναδέλφων τους. Καθότι η διαφθορά, αφορά μεταξύ άλλων την παράνομη συνδιαλλαγή μεταξύ δύο ή περισσότερων μερών. Δεν είναι κατ’ ανάγκην ατομική. Έτσι, δεν έβρισκες ούτε λέξη στα δημοσιεύματα εκείνης της εποχής για τα γερμανικά υποβρύχια που έγερναν ή για την εν Ελλάδι δραστηριότητα της SIEMENS. Λες και η Γερμανία ήταν η άμωμος κορασίδα της Ευρώπης! Όμως τα σκάνδαλα είναι κανόνας στην πολιτική τους ζωή και κάθε τόσο προκαλούν κλυδωνισμούς. Τελευταίο παράδειγμα, η διόλου ευκαταφρόνητη «χορηγία» της οικογένειας Κβαντ/Κλάτεν, συνιδιοκτήτριας κατά 46,7% της BMW, στο κόμμα της Μέρκελ, ύψους 690.000 ευρώ. Το ενδιαφέρον είναι ότι η συγκεκριμένη δωρεά, η οποία παρεμπιπτόντως είναι και η μεγαλύτερη, ήρθε λίγες μόλις μέρες πριν αποφασιστεί η τύχη της ευρωπαϊκής απόφασης για τη μείωση της εκπομπής ρύπων στα αυτοκίνητα. Αυτό θα έφερνε τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία σε δύσκολη θέση, εφόσον η πλειοψηφία των μοντέλων της είναι σημαντικά υψηλότερου κυβισμού από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Με πρωτοβουλία του αρμόδιου υπουργού περιβάλλοντος της Γερμανίας, η αρχική απόφαση της ΕΕ μπλοκαρίστηκε. Φαίνεται πως η κούρσα της καγκελαρίου καίει πολύ.
ΦΙΛΗΒΟΣ