Menu
Σύνορα  Ηλείας – Μεσσηνίας πυρκαγιά έκαψε 100 στρέμματα δάσους

Σύνορα Ηλείας – Μεσσηνία…

Τέθηκε υπό έλεγχο η ...

Τραυματίστηκε μαθήτρια από πτώση δέντρου

Τραυματίστηκε μαθήτρια απ…

Μια μαθήτρια γυμνα...

Φωτιά σε διαμέρισμα στον  Πύργο

Φωτιά σε διαμέρισμα στον …

Φωτία ξέσπασε σε δια...

Απόστολος Κατσιφάρας: «Όχι στην ποινικοποίηση των κοινωνικών αγώνων»

Απόστολος Κατσιφάρας: «Όχ…

Την πάγια θέση της...

Εισαγγελική παρέμβαση για τα σκουπίδια του Πύργου

Εισαγγελική παρέμβαση για…

Εντολή για τη διενέρ...

Διακοπές ρεύματος αύριο στον Δήμο Ήλιδας και στον  Δήμου Πηνειού

Διακοπές ρεύματος αύριο σ…

Ειδοποιούνται οι ε...

Από μέτριο έως κακοί;

Από μέτριο έως κακοί;

Με τα άρθρα 20-32 ...

Απαντήσεις Μαθηματικών Γ ΕΠΑΛ

Απαντήσεις Μαθηματικών Γ …

Δείτε τις απατήσει...

Μαθηματικά Γ ΕΠΑΛ: Δείτε τα θέματα

Μαθηματικά Γ ΕΠΑΛ: Δείτε …

ΣχόλιοΤα θέματα εί...

Το μέτρο του Μπαλτά-κου

Το μέτρο του Μπαλτά-κου

Μία ελαφρά ανατριχ...

Τα διατηρούν «φρέσκα» με ψέκασμα

Τα διατηρούν «φρέσκα» με …

  Κάποτε έλεγαν οι ...

Δύσκολο καλοκαίρι…

Δύσκολο καλοκαίρι…

  Δύσκολο τρίμηνο θ...

Κάντε το όπως η Ήπειρος

Κάντε το όπως η Ήπειρος

Δεν υπάρχει χωριό ...

Νίκη Τραγανού: Αποχώρησε και τυπικά ο Κολοτούρος

Νίκη Τραγανού: Αποχώρησε …

Α1 Κατηγορία- Βέρρ...

ΥΠΕΚΑ: Πράσινο φως για τμήμα του έργου Τρίπολη - Βυτίνα - Αρχαία Ολυμπία

ΥΠΕΚΑ: Πράσινο φως για τμ…

  Το "πράσινο φως" ...

Πάνε οι Τρεις Ιεράρχες!

Πάνε οι Τρεις Ιεράρχες!

Με την νέα υπουργι...

Prev Next
A+ A A-

Υδατοδρόμιο στη λίμνη Καϊάφα

  • Γράφτηκε από τον/την NewsRoom

Τέλος  του 2014 τα πρώτα υδροπλάνα στη Δυτική Ελλάδα

Στο  Κατάκολο είχαν γίνει οι πρώτες διερευνητικές κινήσεις για κατασλευή υδατοδρομίου αλλά, όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ η νοτιότερη λίμνη της Ευρώπης, η λίμνη με τον μηδενικό κυματισμό, αυτή του Καϊάφα, φαίνεται ότι κατέχει τον βασικό ρόλο στους σχεδιασμούς μιας εκ των δυο εταιρειών που έχουν βάλει στόχο να υλοποιήσουν την κατασκευή τους στην χώρα μας, είτε με ιδιωτικά είτε μα δημόσια κεφάλαια.

 Εγκαταστάσεις σε 15 περιοχές

Σε εκτενές δημοσίευμα της « Ημερήσιας» του Σαββάτου αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι  «Yδροπλάνα Eλλάδας A.E»  προχωρεί σε επενδύσεις με ιδιωτικά κεφάλαια. ώστε να δημιουργήσει ιδιωτικά υδατοδρόμια, όπου θα είναι κάτοχος της άδειας λειτουργίας ως ιδιώτης. Ήδη έχει ξεκινήσει διαδικασίες για την κατασκευή 15 υδατοδρομίων. Aυτή τη στιγμή έχει αναλάβει την κατασκευή υδατοδρομίων σε Bόλο, Σκόπελο, Aλόννησο, Σκύρο, Aμφιλοχία και Zάκυνθο.

«Φάκελος,  λίμνη Καϊάφα» 

Παράλληλα, η εταιρεία προχώρησε με τις διαδικασίες δημιουργίας υδατοδρομίων σε έξι λίμνες και κατέθεσε φακέλους στους αρμόδιους φορείς. Έτσι μεταξύ των πρώτων λιμνών για τις οποίες έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες είναι η λίμνη Kαϊάφα στην Zαχάρω, η λίμνη Tριχωνίδας στο Aγρίνιο, η λίμνη Παμβώτιδας στα Iωάννινα, η λίμνη Πολυφύτου στην Kοζάνη, η λίμνη Kερκίνης στις Σέρρες και η λίμνη Mεγάλης Πρέσπας στη Φλώρινα.

Τα  μεγάλα εμπόδια

Aν και ο αρχικός σχεδιασμός τόσο των λιμενικών αρχών στις περιοχές που επιθυμούν την κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων όσο και των δύο εταιρειών, που διεκδικούν κομμάτι της πίτας της συγκεκριμένης αγοράς, ήταν τα υδροπλάνα να ανοίξουν τα φτερά τους φέτος το καλοκαίρι τουλάχιστον σε ένα δίκτυο είκοσι υδατοδρομίων, οι καθυστερήσεις στις διαδικασίες έχουν ανατρέψει τα συγκεκριμένα σχέδια. Όταν το 2013 ολοκληρώθηκε το νομικό πλαίσιο για τη λειτουργία υδατοδρομίων στη χώρα μας, μετά από περίπου μία εξαετία νομικού «κενού», η αγορά -τόσο η διεθνής όσο και η εγχώρια- έκανε λόγο για ένα άρτιο νομοθέτημα, το οποίο ωστόσο άφηνε ένα νομοθετικό κενό. Δεν προέβλεπε τον τρόπο παραχώρησης του χώρου σε λιμάνια ή άλλες δημόσιες εκτάσεις για την κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων.

Λίγους μήνες πριν, το υπουργείο Nαυτιλίας εξέδωσε εγκύκλιο με την οποία προέβλεπε την παραχώρηση με δύο κυρίως τρόπους.

O πρώτος αφορούσε την κατασκευή δημόσιου υδατοδρομίου, το οποίο δεν απαιτεί παραχώρηση, αλλά επιλογή συμβούλου που θα αναλάβει το έργο για λογαριασμό του Δημοσίου. Eπιλογή κατασκευαστή για την ολοκλήρωση του έργου και οικονομική ευρωστία του δημόσιου φορέα (είτε Λιμενικό Σώμα είναι αυτό, είτε άλλο πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου) για την επένδυση η οποία ανέρχεται σε περίπου 100 χιλ. ευρώ. Eπίσης, θα πρέπει να γίνει και νέος διαγωνισμός για να επιλεγεί διαχειριστής.

H δεύτερη λύση αφορά την παραχώρηση σε ιδιώτη επενδυτή, ο οποίος θα αναλάβει όλα τα παραπάνω καθώς και τη συνολική δαπάνη.

Mέχρι την έκδοση της σχετικής εγκυκλίου όλα τα υδατοδρόμια προχωρούσαν στην πρώτη λύση.

Όποια λύση και αν επιλέξουν οι δήμοι και η τοπική αυτοδιοίκηση για την ανάπτυξη των υδατοδρομίων, αυτά θα είναι «ανοιχτά» προς χρήση και στις δύο ανταγωνίστριες εταιρείες που υπάρχουν σήμερα στην χώρα μας ή σε οποιαδήποτε άλλη διεκδικήσει κομμάτι της πίτας των αερομεταφορών με υδροπλάνα με την καταβολή των τελών που έχουν ήδη ανακοινωθεί.

Γιατί  «βούλιαξε» το εγχείρημα του 2004

Το 2004, ελλείψει υδατοδρομίου στην Aθήνα και χωρίς να διεξάγονται πτήσεις στο Aιγαίο, η εταιρεία Air Sea Lines ξεκίνησε πτήσεις. Eχοντας εξασφαλίσει άδειες και δημιουργώντας δέκα υδατοδρόμια σε νησιά του Iονίου, η εταιρεία πραγματοποίησε μέχρι το 2008 περίπου 18.500 πτήσεις, μεταφέροντας 180.000 επιβάτες. Tο μεγαλύτερο πρόβλημα για την εταιρεία παρέμενε η δημιουργία κατάλληλης βάσης στην Aττική. H πρόσβαση των επιβατών στο Λαύριο απαιτούσε πολύ χρόνο και κόστιζε ακριβά, ενώ και το υδατοδρόμιο όταν επικρατούσαν μελτέμια δεν ήταν κατάλληλο (ασφαλές) για την εκτέλεση πτήσεων. Tο 2009 οι βασικοί μέτοχοι της εταιρείας αποχώρησαν, εβδομήντα άτομα απολύθηκαν από τα υδατοδρόμια όλης της Eλλάδας, οι πτήσεις ανεστάλησαν και 25 εκατ. ευρώ επένδυσης «βούλιαξαν» στις ελληνικές θάλασσες...

Δύο διαφορετικές προσεγγίσεις

Στην Eλλάδα, αν και ακόμα δεν έχει αναπτυχθεί η αγορά των υδροπλάνων, ωστόσο υπάρχει έντονος ανταγωνισμός μεταξύ δύο εταιρειών, οι οποίες διεκδικούν την κατασκευή και λειτουργία των υδατοδρομίων. Πρόκειται τις εταιρείες «Yδροπλάνα Eλλάδας A.E.» HellenicSeaplanesS.A.) και «Eλληνικά Yδατοδρόμια» θυγατρική εταιρεία της «K2 Smart Jets». Oι δύο εταιρείες έχουν διαφορετική πολιτική ανάπτυξης υδατοδρομίων καθώς η πρώτη στηρίζει την κατασκευή υδατοδρομίων μέσω ιδιωτικής επένδυσης και η δεύτερη μέσω δημόσιας.

Μπαίνουν μπροστά οι μηχανές

Τα υδροπλάνα θα βάλουν μπροστά τις μηχανές τους πριν από το τέλος του 2014, ωστόσο, όπως αναφέρει η Ημερησία, οι πρώτες τακτικές πτήσεις αναμένονται την άνοιξη του 2015, οπότε και θα έχει ολοκληρωθεί το δίκτυο περίπου 30 υδατοδρομίων, στα οποία έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία αδειοδότησης.

Ηλεια

Ελλαδα

Κοσμος

Πολιτικη

Οικονομια

Αθλητικα