Menu
Η ΕΛ.ΑΣ. παραχωρεί εν κρυπτώ αστυνομικούς στους βουλευτές της Χρυσής Αυγής;

Η ΕΛ.ΑΣ. παραχωρεί εν κρυ…

Ενώ η ΕΛ.ΑΣ. περίπ...

Σύσκεψη κορυφής στον Πανηλειακό

Σύσκεψη κορυφής στον Πανη…

Ο Πανηλειακός επέστρ...

 Το τρένο ξανασφύριξε στο Σ.Σ. Φιγαλίας

Το τρένο ξανασφύριξε στο…

Ευχή των κατοίκων η ...

ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ: Σχεδόν στα ίσια ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ

ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ: Σχεδόν στα ί…

Μάχη στήθος με στήθο...

Εργαζόμενοι ΕΡΤ3: «Όλοι μαζί να φύγει το μαύρο»

Εργαζόμενοι ΕΡΤ3: «Όλοι μ…

Πετυχημένη και πολυπ...

  Αλφειός :  Κόντρες και γραφειοκρατία θα μας πνίξουν ξανά!

Αλφειός : Κόντρες και …

Αίολα όλα χωρίς λε...

Η δίκη της ντροπής

Η δίκη της ντροπής

    Ότι χτίστηκε τόσ...

ΚΚΕ: καυστική ανακοίνωση για Συρία-«Ο ελληνικός λαός και οι άλλοι λαοί να απορρίψουν τα προσχήματα των ιμπεριαλιστών"

ΚΚΕ: καυστική ανακοίνωση …

«Ο Ελληνικός λαός ...

Οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών στη Δυτική Ελλάδα - Όλα τα ονόματα

Οι αποσπάσεις των εκπαιδε…

Στη δημοσιότητα δόθη...

 Κρέστενα : «Θα προσπαθήσουμε για το καλύτερο δυνατό»

Κρέστενα : «Θα προσπαθήσ…

Ανέλαβε ο νέος αναπλ...

Λεχαινά : Ελεύθεροι για την καλλιέργεια και… τα υπόλοιπα πατέρας και γιοί

Λεχαινά : Ελεύθεροι για τ…

Ελεύθεροι με τον περ...

Και η απαξίωση καλά κρατεί…

Και η απαξίωση καλά κρατε…

Από το 2004, η Αρχαί...

Στις 25 Οκτωβρίου ο διαγωνισμός για δεματοποιητή στα Κονιδέϊκα

Στις 25 Οκτωβρίου ο διαγω…

Στις 25 Οκτωβρίου θα...

  Ποιος θα τους εξετάσει;

Ποιος θα τους εξετάσει;…

Μπορεί εν μια νυκτί ...

Κόκκινος συναγερμός στην Ηλεία

Κόκκινος συναγερμός στην …

Σύσκεψη για το φόβ...

Prev Next
A+ A A-

ΠΑΙΔΕΙΑ Ταξική, ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ υπό Κατάρτιση, υπό Κατάργηση και «μαθητεία» …

  • Γράφτηκε από τον/την NewsRoom

υμβολή σε ένα Θεσμικό Διάλογο που ΔΕΝ έγινε ΠΟΤΕ !!)

Το Υπουργείο Παιδείας παρουσίασε το «Σχέδιο Νόμου για την Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων» και το έθεσε σε «Διαβούλευση». Πενθήμερη. Κάτι σαν την «πενθήμερη» (εκδρομή) της Γ΄ Λυκείου… Οι όροι και οι συνθήκες της προσχηματικής αυτής διαδικασίας παρουσιάστηκαν στο με αρ. 069/23-8-2013 Δελτίο Τύπου μας. «Πενθ-πενθήμερη» λοιπόν η «Διαβούλευση». Πένθος επί… 5 (ημέρες). Πένθος για τη Δημοκρατία που χάθηκε, για τους Θεσμούς που κουρελιάστηκαν, για τη Λογική που εξοβελίστηκε.

Η Ομοσπονδία μας συνειδητά δεν συμμετείχε σε αυτή την παρωδία, χωρίς να αποτρέψει όποιο επιθυμούσε να συμμετέχει ατομικά, να το κάνει. Δεν συμμετείχαμε Θεσμικά:

1) Επειδή δεν προσκληθήκαμε να συμμετάσχουμε Θεσμικά, ούτε εμείς, ούτε κάποιος άλλος Φορέας, Θεσμικός και Μη.

2) Επειδή δεν πιστέψαμε ότι πραγματικός σκοπός της «Διαβούλευσης» ήταν να έχει περιεχόμενο, να είναι ουσιαστική. Δεν έδωσε τέτοια δείγματα ο Υπουργός. Αντίθετα, η όλη μεθόδευση που ακολουθήθηκε, μήνες τώρα, προβάλλει εναργώς την πρόθεσή του να παρακαμφθούν οι Θεσμοί και να αποφευχθεί ο ουσιαστικός Διάλογος.

3) Επειδή η Πρότασή μας, ολοκληρωμένη, με όραμα και επιχειρήματα, έχει ήδη κατατεθεί στο Υπουργείο και έχει αποτελέσει αντικείμενο ευρείας συζήτησης. Ήμασταν η ΜΟΝΗ Ομοσπονδία που κατέθεσε ολοκληρωμένη πρόταση, και δεν περιμέναμε να δούμε το Σχέδιο του Υπουργείου για να διατυπώσουμε απλώς «αντιρρήσεις» και «διαμαρτυρίες» ή – κατά τη μέθοδο που θα επιθυμούσε η πολιτική ηγεσία – να αντιπαρατεθούμε «υποκινούμενοι πολιτικά», «εξυπηρετώντας παραταξιακά – κομματικά συμφέροντα».

4) Επειδή περιμέναμε το Σχέδιο Νόμου να περάσει από το Ε.ΣΥ.Π. για εξαντλητικό και ουσιαστικό διάλογο, όπου θα συμμετείχαμε (όπως συμμετείχαμε και στο Ε.ΣΥ.Π. το 2011).

5) Επειδή ως ελάχιστο όρο θεσμικού διαλόγου με το Υπουργείο, τύποις αλλά και ουσία, εκλάβαμε και θεωρήσαμε τις συζητήσεις με τον αρμόδιο Υφυπουργό και δεν μπήκαμε στον «πειρασμό» να προσφύγουμε στον «αρμόδιο» επιτετραμμένο εξωθεσμικό «σύμβουλο» του Υπουργού, στον οποίο όλοι μας παρέπεμπαν.

6) Επειδή οι αντιρρήσεις που έχουμε για το Σχέδιο Νόμου που παρουσιάστηκε, είναι ΔΟΜΙΚΕΣ. Επομένως, δεν έχει καμιά αξία να συμβάλλουμε στη «βελτίωση» ενός εξωφρενικού (κατά την άποψή μας) εκπαιδευτικού μορφώματος, όπως αυτό που παρουσιάστηκε.

Ελλείψει λοιπόν θεσμικών διαδικασιών, καταθέτουμε με το παρόν τις απόψεις μας για το «Σχέδιο Νόμου», με αποδέκτη όποιον θεωρεί εαυτόν «Θεσμό», και σίγουρα την Εκπαιδευτική Κοινότητα, τον Ελληνικό Λαό και τους δημοκρατικά εκλεγμένους Εκπροσώπους του στο Ελληνικό Κοινοβούλιο. Αν έχει απομείνει κάποιος «θεσμικός» και μέσα στο Υπουργείο Παιδείας, το απευθύνουμε και σε αυτόν…

Δεδομένου ότι η τελευταία (και κορυφαία) θεσμική διαδικασία – αυτή της ψήφισης του Νόμου από το Κοινοβούλιο – ΔΕΝ μπορεί να παρακαμφθεί, η ευθύνη των Βουλευτών είναι τεράστια. Ελπίζουμε να τιμήσουν την ψήφο του Λαού και τον Όρκο που έχουν δώσει στο Σύνταγμα.

 

Α. Τα ΨΕΥΤΙΚΑ τα ΛΟΓΙΑ τα ΜΕΓΑΛΑ

Στα πλαίσια της «Πολιτικής Διαχείρισης και Επικοινωνίας» του Υπουργείου Παιδείας, μετά από μια εισαγωγή πλούσια σε νοήματα, ευγενείς προθέσεις και υψηλούς στόχους, περιμένουμε πλέον τα ακριβώς αντίθετα νομοθετήματα.

Δεν ξεχνούμε ότι η κατάργηση των πιο παραγωγικών Τομέων και Ειδικοτήτων της Τ.Ε.Ε., εντάχθηκαν «…στο πλαίσιο της εξυγίανσης του εκπαιδευτικού συστήματος της Χώρας και με σκοπό την αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης και την εναρμόνισή της με τους στόχους της εθνικής οικονομίας, καθώς και τη σύνδεσή της με την αγορά εργασίας και τη μείωση του πληθωρισμού των ειδικοτήτων στην εκπαίδευση, σύμπτωμα στρεβλώσεων του παρελθόντος...».

Οι διαθεσιμότητες και οι απολύσεις έγιναν «…στο πλαίσιο αναδιοργάνωσης και εξορθολογισμού του δημοσίου τομέα… προκειμένου να εξυπηρετείται καλύτερα ο επιδιωκόμενος σκοπός του και να καταστεί η λειτουργία του περισσότερο εύρυθμη και αποτελεσματική».

Τσοχατζόπουλος – Αρβανιτόπουλος: σημειώσατε «2».

Αντιπαρερχόμαστε λοιπόν, ως άνευ νοήματος, τα όσα περί «σκοπών» και «στόχων» αναφέρονται στο «Σχέδιο Νόμου», γιατί η ουσία των πολιτικών που εφαρμόζει βρίσκεται στις επιμέρους προβλέψεις και ρυθμίσεις του.

 

Β. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ του ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ για τη ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στο τμήμα αυτό του «Σχεδίου Νόμου» έχουν αναφερθεί άλλοι, αρμοδιότεροι από εμάς. Δεν μπορούμε όμως να μην καταθέσουμε τις εξής συνοπτικές παρατηρήσεις μας:

1. Παρά τις δημόσιες τοποθετήσεις περί του αντιθέτου,το ΓΕ.Λ.όχι μόνο δεν απεμπλέκεται από τη διαδικασία εισαγωγής στα Α.Ε.Ι.-Τ.Ε.Ι., αλλά αντίθετα εντατικοποιείται ο προπαρασκευαστικός του ρόλος με τις αλλεπάλληλες «ενδοσχολικές» γραπτές εξετάσεις, στο τέλος κάθε τάξης, αφού το 50% θα λαμβάνεται από «τράπεζα θεμάτων». για την οποία υπεύθυνος θα είναι ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων (Ε.Ο.Ε.).

2. Παρά τους διακηρυγμένους στόχους για «κοινωνικοποίηση» και «Γενική Παιδεία», στο «Νέο Λύκειο» κυριαρχεί η εξατομικευμένη διαδρομή του κάθε μαθητή και η καλλιέργεια άγριων ανταγωνιστικών σχέσεων (ο θάνατός σου η ζωή μου). Οι μαθητές που προέρχονται από τα ασθενέστερα οικονομικά στρώματα, θα αποθαρρυνθούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους, θα αποδεχθούν από νωρίς ότι δεν θα μπορούν να έχουν υψηλές απαιτήσεις και θα οδηγηθούν για μια ακόμη φορά (εξαναγκαστικά και όχι από συνειδητή επιλογή) προς την Τεχνική Εκπαίδευση, και πιο πέρα από αυτήν, στην Κατάρτιση.

3. Όσοι μαθητές δεν αποθαρρύνθηκαν αρκετά αποτελεσματικά από το Γυμνάσιο, θα «ξεκαθαρίζονται» μετά την Α΄ Λυκείου. Γι’ αυτό και η μονόδρομη «διέξοδος» προς τη Β΄ Λυκείου του ΕΠΑ.Λ., χωρίς δυνατότητα για αντίστροφη πορεία !

Αυτό που θα προκύψει νομοτελειακά είναι ένα «ελιτίστικο Λύκειο», για εκείνους του μαθητές που το οικογενειακό τους περιβάλλον κατέχει ήδη την απαραίτητη μορφωτική, κοινωνική και οικονομική επιφάνεια. Πρόκειται λοιπόν για ευθεία αναπαραγωγή του Κοινωνικού κατεστημένου και την διασφάλιση της καθεστηκυίας τάξης, ότι ποτέ στο μέλλον δεν θα υπάρξει κάποια «τυχαία διαπίδυση» σε αυτήν, από τα κατώτερα στρώματα.

Το εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί προφανώς να επιλύσει το πρόβλημα των κοινωνικών και ταξικών ανισοτήτων των μαθητών. Οφείλει όμως να αμβλύνει τις ανισότητες αυτές, εστιάζοντας ετεροβαρώς, όχι στους «προικισμένους» (πολλαπλώς) μαθητές, αλλά στους «μειονεκτούντες».

Και το παρόν «Σχέδιο Νόμου» κινείται στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση !

Η πρότασή μας για μεταφορά ΟΛΟΚΛΗΡΗΣ της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης στο Τ.Ε.Λ., αποσκοπούσε στην ανατροπή αυτής ακριβώς της κατάστασης, της παγιωμένης αντίληψης και νοοτροπίας.

 

Γ. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ του ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ για την ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Κάθε φορά που το Υπουργείο αναφέρεται στο «Σχέδιο Νόμου» ισχυρίζεται ότι αυτό έχει ως βάση το «σχέδιο Διαμαντοπούλου». Το «σχέδιο Διαμαντοπούλου» ενσωμάτωσε πράγματι πολλές από τις θέσεις της Ομοσπονδίας μας, που διατυπώθηκαν από το 2005. Εμείς δεχθήκαμε ως βάση συζήτησης το σχέδιο αυτό, υπεραμυνθήκαμε του γεγονότος ότι η πρώην Υπουργός ενεργοποίησε όλες τις διατιθέμενες Θεσμικές Διαδικασίες, διατηρήσαμε ωστόσο σαφείς αποστάσεις και ζητήσαμε τη βελτίωσή του, όπως διατυπώσαμε σε ολοκληρωμένη πρόταση, την οποία παρουσιάσαμε δημόσια.

Όμως το «Σχέδιο Νόμου» – ΕΚΤΡΩΜΑ που παρουσίασε το Υπουργείο δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την πρόταση Διαμαντοπούλου (Τεχνολογικό Λύκειο), για τους παρακάτω πολύ σημαντικούς λόγους:

Γ.1 Επιλογή Ομάδας Προσανατολισμού στην Α΄ τάξη του ΕΠΑ.Λ.

Η δυνατότητα αυτή είναι κατ’ αρχήν θετική, εφόσον όμως δεν προκαθορίζει μονοσήμαντα την πορεία που θα ακολουθήσει ο μαθητής στη Β΄ τάξη. Για να ζητήσουμε όμως από τους μαθητές να προβούν σε μια τέτοια επιλογή την ημέρα της εγγραφής τους στο ΕΠΑ.Λ., θα πρέπει να ελέγξουμε ότι έχει προηγηθεί ο απαραίτητος Επαγγελματικός Προσανατολισμός στο Γυμνάσιο. Όσο αυτό δεν γίνεται, θα πρέπει ο μαθητής να προσανατολιστεί στην Α΄ τάξη του ΕΠΑ.Λ. και να του παρασχεθεί η δυνατότητα να κάνει την οριστική επιλογή του στη Β΄ τάξη, σε οποιαδήποτε από τις προσφερόμενες ειδικότητες επιθυμεί, ανεξάρτητα από την Ομάδα Προσανατολισμού που παρακολούθησε στην Α΄ τάξη.

Γ.2 Μεταγυμνασιακή Κατάρτιση.

Εισάγεται η Μεταγυμνασιακή Κατάρτιση με τη μορφή των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.), για μαθητές δηλ ηλικίας 15+ ετών ! Η επιλογή αυτή αλλοιώνει τελείως το χαρακτήρα που οφείλει να έχει η Ανώτερη Δευτεροβάθμια Τ.Ε.Ε., σύμφωνα και με τα ισχύοντα διεθνή πρότυπα. Τελικώς, εξοβελίζει την Τεχνική Εκπαίδευση στη ΜΗ ΤΥΠΙΚΗ Κατάρτιση, ενώ οφείλει να είναι ενταγμένη στην ΤΥΠΙΚΗ Εκπαίδευση.

Η Εκπαίδευση προάγει συνολικά και σφαιρικά τη γνώση, διαμορφώνει άποψη και κρίση, καλλιεργεί παιδεία, αγωγή και νοοτροπία, ολοκληρώνει την προσωπικότητα, πάντα μέσα στο ενδεικνυόμενο σχολικό περιβάλλον, με πενταμελή και δεκαπενταμελή μαθητικά συμβούλια μαθητών, με σύλλογο Διδασκόντων αποτελούμενο κυρίως από επαγγελματίες, μόνιμους και έμπειρους Εκπαιδευτικούς, με σχολικές γιορτές και δράσεις – εκδηλώσεις με πολιτιστικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό υπόβαθρο κλπ. Δηλαδή λειτουργίες και περιβάλλον, κατάλληλο και απαραίτητο για ανήλικους μαθητές.

Η Κατάρτιση είναι μετάδοση στενής και στεγνής γνώσης, αποκλειστικά και μόνο σε ένα συγκεκριμένο αντικείμενο – ειδικότητα, χωρίς καμιά άλλη παράλληλη υποστηρικτική δράση ή λειτουργία. Στους αποφοίτους χορηγείται μόνο πτυχίο ότι κατέχουν τα επαγγελματικά εφόδια για να εξασκήσουν ένα συγκεκριμένο επάγγελμα.

Γ.3 Περιορισμοί στη Γνώση.

Με τη Μεταγυμνασιακή Κατάρτιση εισάγονται περιορισμοί στη Γνώση και στους εκπαιδευτικούς ορίζοντες του Μαθητή, αποκόπτοντάς του την δυνατότητα πρόσβασης σε ανώτερης στάθμης Μάθηση. Η Γνώση γίνεται το απόλυτο Ταξικό όπλο και οι μαθητές της Τ.Ε.Ε. καταδικάζονται να παραμείνουν «Δια Βίου» σε ένα πολύ συγκεκριμένο επίπεδο, προκαθορίζοντας έτσι τους μελλοντικούς εργασιακούς και κοινωνούς συσχετισμούς της Αγοράς Εργασίας και της Κοινωνίας στο σύνολό της. Δεδομένου μάλιστα ότι στην Τ.Ε.Ε. φοιτούν τα παιδιά των μεσαίων και χαμηλών οικονομικών στρωμάΓ.4 Παιδεία και Κατάρτιση επί χρήμασι.

Η Μεταγυμνασιακή Κατάρτιση προσωρινά μόνο θα παρέχεται Δωρεάν και από τα Δημόσια ΙΕΚ-ΣΕΚ. Το όλο οικοδόμημα σχεδιάστηκε με σκοπό να απορροφηθούν τα Ευρωπαϊκά Κονδύλια για την Κατάρτιση. Μόλις τελειώσουν τα προγράμματα αυτά, σε δύο χρόνια από τώρα, όλα τα Δημόσια ΙΕΚ-ΣΕΚ του Ιδρύματος Δια Βίου Μάθησης, θα μεταφερθούν στις Περιφέρειες και τους Δήμους, οι οποίοι όμως δεν έχουν καμιά δυνατότητα χρηματοδότησής τους, επομένως ή θα επιβληθούν δίδακτρα, ή θα καταργηθούν de facto. Πρόκειται λοιπόν για «Σχολές ΕΠΕ», Περιορισμένης Διάρκειας και Ευθύνης !! Μετά, το ΧΑΟΣ

Γ.5 Διάλυση εργασιακών σχέσεων.

Με την ίδρυση των Μεταγυμνασιακών ΣΕΚ εισάγονται πρωτοφανούς αγριότητας εργασιακές σχέσεις των Εκπαιδευτικών που θα διδάσκουν σε αυτές, οι οποίες θα ακυρώσουν και την ουσία και το περιεχόμενο των Σχολών αυτών. Θα στελεχώνονται κυρίως από Ωρομισθίους Καθηγητές ολίγων (4-5;) ωρών εβδομαδιαίως, και με συμβάσεις εξαμήνου ή οκταμήνου διάρκειας, που σημαίνει ότι η Σχολή θα «ιδρύεται» κάθε Σεπτέμβρη και θα «διαλύεται» κάθε Ιούνη. Με ότι αυτό συνεπάγεται για την εύρυθμη λειτουργία της !!

Γ.6 Διάλυση των υφιστάμενων ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ Σ.Ε.Κ.

Θεωρούμε επίσης, ότι σκοπίμως έγινε η επιλογή της συγκεκριμένης ονομασίας των Μεταγυμνασιακών αυτών Σχολών, ώστε η συντομογραφία τους (ΣΕΚ) να είναι ταυτόσημη με αυτή των υφισταμένων Σχολικών Εργαστηριακών Κέντρων (ΣΕΚ). Δεν είναι δυνατόν να μην εντόπισαν αυτό το πρόβλημα στο Υπουργείο Παιδείας !! Αντίθετα, νομίζουμε ότι η σκόπιμη αυτή επικάλυψη μπορεί να υποκρύπτει:

α) την πρόθεση να καταργήσουν τα ΣΕΚ (Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα) και

β) ταυτόχρονα να οδηγήσουν τις όποιες χρηματοδοτήσεις έχουν ήδη εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τα υφιστάμενα ΣΕΚ, στις νέες «ΣΕΚ». ΤΟΣΟ ΑΠΛΑ, ώστε ίσως κανείς Ευρωπαίος δεν θα καταλάβει τη διαφορά !!!

Γ.7 Διάλυση των υφιστάμενων ΕΠΑ.Σ.

Πουθενά στο Σχέδιο Νόμου δεν αναφέρεται τι θα γίνει με τις υφιστάμενες ΕΠΑ.Σ.:

α) Θα καταργηθούν ; (με αποτέλεσμα να απολυθούν οι 1.846 καθηγητές Τεχνικών Ειδικοτήτων που υπηρετούν σε αυτές).

β) Θα μετατραπούν σε ΕΠΑΛ ; Και τότε, με ποιες ειδικότητες θα λειτουργήσουν, αφού οι ειδικότητες που διδάσκονταν σε αυτές θα διδάσκονται πλέον στις Μεταγυμνασιακές ΣΕΚ;

γ) Θα πεταχθούν έξω από το Τυπικό Εκπαιδευτικό Σύστημα και θα μετατραπούν σε Μεταγυμνασιακές ΣΕΚ, Μη Τυπικής Κατάρτισης ; Και τότε ποιός ο λόγος να καταστραφεί μια υφιστάμενη και λειτουργούσα δομή και να δημιουργηθεί μια νέα ;

Το όλο εγχείρημα, εκτός από την πολύ μεγάλη δομική καταστροφή που επιφέρει, συνεπάγεται και τεράστιο οικονομικό κόστος για το Δημόσιο. Για να μην αναφερθούμε στην ιδιαίτερης αξίας - σεβαστή περιουσία των εργαστηριακών εγκαταστάσεων, για την οποία δεν προβλέπεται τίποτε. Ο εργαστηριακός αυτός εξοπλισμός σε ποιόν θα περιέλθει ; Στο Ίδρυμα Δια Βίου Μάθησης ; Αργότερα στους Δήμους ; Αυτά όμως φαίνεται ότι απασχολούν ελάχιστα την Κυβέρνηση…

Γ.8 Σχήμα Οξύμωρο.

Αυτό που πραγματικά εντυπωσιάζει είναι η απίστευτη «εμμονή» του Υπουργείου με την Κατάρτιση. Το οξύμωρο του πράγματος γίνεται απόλυτα εναργές από το γεγονός ότι:

Οι υφιστάμενες ΕΠΑ.Σ. ήταν μια χαρά ενταγμένες στο Τυπικό Εκπαιδευτικό Σύστημα (με σχεδιασμό μάλιστα Υπουργού της Νέας Δημοκρατίας), παρά το ότι δεν διδάσκονταν μαθήματα Γενικής Παιδείας.

Οι σχεδιαζόμενες Σ.Ε.Κ. δεν χωράνε στην Τυπική Εκπαίδευση και πρέπει να πάνε στην Μη τυπική Κατάρτιση, παρά το γεγονός ότι σε αυτές ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ διδασκαλία μαθημάτων Γενικής Παιδείας !!!!!

Χαίρε, ώ Χαίρε Αρμόδιε !!

Θέλει ο Υπουργός μας να κρυφτεί και η …χαρά δεν τον αφήνει.

Γιατί, λοιπόν, αυτή η εμμονή ;

Γιατί πολύ απλά, το εν λόγω Σχέδιο Νόμου (άρθρο 24 παρ. 8) προβλέπει ότι οι κάτοχοι άδειας ίδρυσης και λειτουργίας Ιδιωτικού Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης – Ι.Ι.Ε.Κ., αδειοδοτούνται αυτόματα, χωρίς καμία πρόσθετη προϋπόθεση, και για την ίδρυση και λειτουργία Σχολής Επαγγελματικής Κατάρτισης – Σ.Ε.Κ. !

Έτσι, παρά την υποσχόμενη από τον Υπουργό, αύξηση του αριθμού των μαθητών στα Δημόσια Ι.Ε.Κ. από 10 σε 15 χιλιάδες, αλλά και την πρόσφατη κατ’ αρχήν έγκριση χρηματοδότησής τους από τον Υφυπουργό Κ. Γκιουλέκα με το ποσό των 8,1 εκατ. ευρώ, ανοίγει τεράστιο πελατειακό κοινό για τους επιχειρηματίες της ιδιωτικής κατάρτισης, οι οποίοι μάλιστα θα εντάξουν τις σπουδές τους σε αυτές τις χρηματοδοτήσεις. Τρίβουν τα χέρια τους για το μεγάλο δώρο που τους δίνεται από τον Υπουργό της Παρα-Παιδείας !

Και να μην ξανακούσουμε δικαιολογίες του τύπου «…η Ε.Ε. χρηματοδοτεί την Κατάρτιση και όχι την Εκπαίδευση…», γιατί οι πάντες γνωρίζουν ότι κανείς στην Ε.Ε. δεν θα είχε αντίρρηση να προστεθεί και η λέξη «Εκπαίδευση», με τροποποίηση του αντίστοιχου «Έργου». Απλώς, ήταν αδύνατο για τους ΙΕΚάρχες να ιδρύσουν Σχολεία της Τ.Ε.Ε., για να απορροφήσουν τυχόν κονδύλια για την Εκπαίδευση (χρειάζεται ξεχωριστή αδειοδότηση για Ιδιωτικό Σχολείο), ενώ με την απλούστατη ρύθμιση του «Σχεδίου Νόμου», έχουν έτοιμη την υφιστάμενη άδεια του ΙΕΚ τους για να λειτουργήσουν ΣΕΚ και να συμμετάσχουν στο πάρτι με τα κονδύλια της Ε.Ε. για την Κατάρτιση !!

Τόσο απλά!

Και όλοι οι υπόλοιποι εξαντλούμε εαυτούς και αλλήλους σε επιχειρήματα για την Τυπική και Μη Τυπική, για την Εκπαίδευση και την Κατάρτιση…

Το «follow your Heart» απέθανε. Μαζί με το «follow Rationalism»…

Ζήτω το «follow E.E. money» !!

Γ.9 ΜΑΘΗΤΕΙΑ.

Προβλέπεται Μεταδευτεροβάθμιο 4ο έτος στα ΕΠΑ.Λ., με μόνο 7 ώρες διδασκαλίας (στο σχολείο;) και «μαθητεία» 28 ωρών εβδομαδιαίως (σε επιχειρήσεις). Η «μαθητεία» θα πραγματοποιείται σε συνεργασία και με τη στήριξη του Ο.Α.Ε.Δ. (!) και οι μαθητές θα απασχολούνται σε ιδιωτικές επιχειρήσεις ! Τσιράκια δηλαδή, παιδιά για τα θελήματα, ανασφάλιστα, χωρίς καμιά επιτήρηση από αρμόδιο Καθηγητή αν «μαθαίνουν» πραγματικά κάτι κατά τη διάρκεια της «μαθητείας», αμειβόμενα με 9 ευρώ ημερησίως (κατά τον Υφυπουργό κ. Σ. Κεδίκογλου), δώρο στους δραστηριοποιούμενους επαγγελματίες – επιχειρηματίες, στην αγορά εργασίας. Τα ίδια προβλέπονται και για το 3ο έτος των Σ.Ε.Κ. (Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης).

Η Ομοσπονδία μας έχει επανειλημμένα ταχθεί ΥΠΕΡ της Πρακτικής Άσκησης – Μαθητείας, με συγκεκριμένους όμως και απαράβατους όρους και προϋποθέσεις:

1. Να αφορά αποφοίτους της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,

2. Να αφορά Ενήλικες μαθητές (ετών 18+),

3. Να εκτελείται στα πλαίσια της Τυπικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και να τελεί υπό την άμεση εποπτεία, έλεγχο, συμμετοχή, παρουσία και καθοδήγηση του Εκπαιδευτικού της αντίστοιχης Ειδικότητας,

4. Να τηρούνται οι όροι εργασίας ειδικευμένου τεχνίτη (ασφάλιση έναντι ατυχήματος, ένσημα, ημερομίσθιο τεχνίτη, κλπ), με τη αντίστοιχη στήριξη των επιχειρήσεων από το κράτος, μέσω προγραμμάτων, επιδοτήσεων, κλπ.

Κανένας από τους παραπάνω όρους δεν ικανοποιείται στο «Σχέδιο Νόμου», και η Ομοσπονδία μας σε καμία περίπτωση δεν συναινεί στην εμπλοκή του Υπουργείου Εργασίας (ΟΑΕΔ) στη διαδικασία αυτή, και την αυτονόμησή της από το σχολικό – εκπαιδευτικό περιβάλλον !

Τις πραγματικές προθέσεις της Κυβέρνησης και τα σχέδιά της σε σχέση με τη «Μαθητεία», θα τα αποκαλύψουμε σε αυτοτελές και ιδιαίτερο κείμενό μας.

 

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ


Ηλεια

Ελλαδα

Κοσμος

Πολιτικη

Οικονομια

Αθλητικα