Menu
 Όλα  τα ονόματα των δικαιούχων για τα προγράμματα κοινωνικού τουρισμού

Όλα τα ονόματα των δικα…

Ολοκληρώθηκε η ηλε...

(Ηχητικό) "Ακόμη και με πέντε χιλιάδες ευρώ οφειλές προς το δημόσιο μπορεί να βρεθεί κάποιος στη φυλακή"

(Ηχητικό) "Ακόμη και…

Ακούστε το ηχητικό ...

Πρωτοβουλία για δημοψήφισμα ανακοίνωσε ο Αλέξης Τσίπρας

Πρωτοβουλία για δημοψήφισ…

Πρωτοβουλία για τη δ...

Διακοπές ρεύματος σε όλη τη χώρα από τα μεσάνυχτα: Οδηγίες προς τους καταναλωτές

Διακοπές ρεύματος σε όλη …

Ενόψει της έναρξης...

Νίκη Χριστοπούλου: Από την Αμαλιάδα η πρώτη των πρώτων της Ελλάδας

Νίκη Χριστοπούλου: Από τη…

  Του 2ου ΓΕΛ με 19...

Εξαπλασιάστηκαν οι μετεξεταστέοι μαθητές της Α΄Λυκείου

Εξαπλασιάστηκαν οι μετεξε…

Εξαπλασιάστηκε το ...

Η «πρώτη» του 1ου ΓΕΛ Πύργου

Η «πρώτη» του 1ου ΓΕΛ Πύρ…

Τα συγχαρητήρια του ...

Ταλαιπωρία στην εφορία για το ιλιγγιώδες ποσό του... 1 λεπτού

Ταλαιπωρία στην εφορία γι…

Το αστρονομικό ποσ...

Ο ιός του Facebook

Ο ιός του Facebook

Από την αφρικανική...

Πύργος: Τροχαίο με τραυματισμό στην οδό Αλφειού

Πύργος: Τροχαίο με τραυμα…

Ένα άτομο έχει τρα...

Ρεάλ και Μπαρτσελόνα για Μανωλά!

Ρεάλ και Μπαρτσελόνα για …

  Πολύ έχουν ανέβει...

Αυτές οι σχολές δίνουν δουλειά

Αυτές οι σχολές δίνουν δο…

Οδηγός για ΑΕΙ- ΤΕ...

Βασίλης Δημητρέλλος: «Είχαμε πολλές πρωτιές και υψηλές βαθμολογίες»

Βασίλης Δημητρέλλος: «Είχ…

Ικανοποιημένος ο Δ...

Τελείωσε η αγωνία για τους 1000 Ηλείους υποψηφίους

Τελείωσε η αγωνία για του…

Ανακοινώθηκαν χθες...

Το παρεάκι των αριστούχων!

Το παρεάκι των αριστούχων…

Είναι και οι τρεις...

Δάφνη Ανδραβίδας: Βαρύτητα στην ακαδημία

Δάφνη Ανδραβίδας: Βαρύτητ…

Της Μαρίας Καραντώ...

Prev Next
A+ A A-

Από Μάρτη η εγκατάσταση του εργολάβου στο λιμάνι Κατακόλου

  • Γράφτηκε από τον/την NewsRoom

Ο γραφειοκρατικός μαραθώνιος καθυστερεί την έναρξη των εργασιών

  • Καμία ανησυχία εκ μέρους της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών της ΠΕ Ηλείας

Ρεπορτάζ Ελένη Παπαδοπούλου

Στα μέσα Μαρτίου όπως λένε οι εμπλεκόμενοι υπηρεσιακοί παράγοντες της ΠΕ Ηλείας, αναμένεται να εγκατασταθεί ο ανάδοχος των λιμενικών έργων στο λιμάνι Κατακόλου, αφού ο γραφειοκρατικός μαραθώνιος έχει εγκλωβίσει στα γρανάζια του, την διαδικασία που έπεται  της δημοπράτησης του έργου που έγινε στις 17 Δεκεμβρίου με την συμμετοχή δέκα εταιριών που κατέθεσαν οικονομικές προσφορές. Ωστόσο αυτή η καθυστέρηση που ήταν αναμενόμενη, δεν προκαλεί καμία ανησυχία στην Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών, αφού θεωρούν ότι όλα εξελίσσονται ομαλά.

Όπως είναι γνωστό, προσωρινός μειοδότης αναδείχθηκε η εταιρεία Κάστωρ ΑΕ με ποσοστό έκπτωσης 40, 79% ενώ το ποσοστό έκπτωσης στη τελευταία προσφορά άγγιζε το 12%, ενώ το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 12 εκ. ευρώ με το ΦΠΑ. Μετά την δημοπράτηση του έργου, υπήρχε μια διάχυτη εντύπωση, ότι ίσως και εντός του Ιανουαρίου τα λιμενικά έργα στο Κατάκολο θα ξεκινούσαν, για να προηγηθεί η βασική προετοιμασία εγκατάστασης της εργολαβίας, της τουριστικής σεζόν που ξεκινάει τον Μάρτιο. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν συνέβη, όσο κι αν έχει τρέξει τις διαδικασίες η Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών της ΠΕ Ηλείας, πολύ απλά γιατί δεν είναι στο χέρι της, αφού η γραφειοκρατία, απαιτεί ενέργειες και χρονικά περιθώρια που ξεμακραίνουν από τον αρχικό προσδοκώμενο στόχο.  

Το γνήσιο των εγγυητικών επιστολών ακόμα εκκρεμεί

Που βρισκόμαστε λοιπόν σήμερα; Όπως μας εξήγησε ο μηχανικός της Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Νίκος Μπούλιαρης, η εξέλιξη της δημοπρασίας, βρίσκεται ακόμα στο στάδιο των εγγυητικών επιστολών, καθώς έχουν υποχρέωση να καταθέσουν πριν την δημοπράτηση του έργου εγγυητικές επιστολές και οι δέκα συμμετέχοντες και όχι μόνο ο προσωρινός μειοδότης. Οι εγγυητικές συμμετοχής, κατατέθηκαν μεν από όλους κανονικά, αλλά για να προχωρήσει η διαδικασία τα πιστωτικά ιδρύματα ( οι τράπεζες) στις οποίες τις έχουν καταθέσει οι εταιρίες, οφείλουν σύμφωνα με τον νόμο, να στείλουν βεβαίωση γνησιότητας, ότι δηλαδή δεν είναι πλαστές. Εκκρεμεί λοιπόν μια ακόμα βεβαίωση,  οι εννέα έχουν σταλεί από τις τράπεζες, η  Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών από την πλευρά της έχει κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες και εκτιμάται ότι αν και το θέμα είναι τυπικό, εντός της ερχόμενης εβδομάδας θα την έχουν στα χέρια τους και ο πρώτος κύκλος της διαδικασίας θα έχει ολοκληρωθεί. Έπεται όμως συνέχεια, αφού μετά ξεκινάει η διαδικασία των ενστάσεων που κράτα πέντε μέρες, αν υπάρχουν ενστάσεις – στην προκειμένη περίπτωση επειδή είναι μεγάλες οι διαφορές του ποσοστού έκπτωσης που έδωσε ο πρώτος από τον δεύτερο και τεράστιες προοδευτικά μέχρι τον τελευταίο εκτιμάται ότι δεν θα υπάρξουν- εξετάζονται από την επιτροπή διαγωνισμού  η οποία και θα εισηγηθεί επ’ αυτών.  Ακολούθως θα  αποφασίσει η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας μέσα σε διάστημα ενός μηνός. Στη συνέχεια  θα γίνει  ο έλεγχος από τον ελεγκτή νομιμότητας, εδώ δεν αναμένεται να υπάρξει νέα καθυστέρηση, καθώς το έργο είναι κάτω των 10 εκατομμυρίων χωρίς το ΦΠΑ, επομένως δεν απαιτείται προσυμβατικός έλεγχος.

Η εγκατάσταση του εργολάβου

Το επόμενο στάδιο, είναι να κληθεί ο ανάδοχος του έργου  να υπογράψει και να καταθέσει πλέον την εγγυητική επιστολή της ανάληψης του έργου, να σημειώσουμε ότι η εγγυητική συμμετοχής της εταιρίας ΚΑΣΤΩΡ στο διαγωνισμό ήταν 196.000 ευρώ, ενώ λόγω της μεγάλης έκπτωσης που έδωσε, εκτιμάται ότι η κανονική εγγυητική που θα καταθέσει τώρα αγγίζει τα 2 εκ. ευρώ!

Έτσι, μετά από όλες αυτές τις διαδικασίες που είναι αρκετά χρονοβόρες κυρίως εξαιτίας των ελέγχων που επιβάλλει ο νόμος, εγκαθίσταται ο εργολάβος και ξεκινάνε τα έργα που θα αναμορφώσουν το λιμάνι του Κατακόλου, θα  εξασφαλίσουν μια επιπλέον θέση πρόσδεσης για κρουαζιερόπλοια και  θα  αναβαθμίσουν τις παρεχόμενες  υπηρεσίες. Αυτό λοιπόν αναμένεται να συμβεί μέσα στον Μάρτιο.

Να θυμίσουμε ότι τα έργα αφορούν:

  •  Την επέκταση του προσήνεμου μόλου στα 150 μ.
  • Την εκβάνθυνση και επέκταση της υφιστάμενης λιμενολεκάνης
  • Την κατασκευή νησίδας παραβολής παραβολής και μεταλλικής πεζογέφυρας για επέκταση της κεντρικής προβλήτας
  • Την επέκταση του παραλιακού κρηπιδώματος σε μήκος 206 μ. και πλάτος 8 μ.

Τέλος να πούμε ότι μαζί με τα λιμενικά έργα, τα οποία χρηματοδοτούνται  από την ΕΕ  σε ποσοστό που ξεπερνά το 90%, μένει να προκηρυχθεί από τον ΕΟΤ και η κατασκευή των έργων στη χερσαία ζώνη, ώστε να αλλάξει στην κυριολεξία η εικόνα που παρουσιάζει σήμερα ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια κρουαζιέρας στη χώρα μας. Πάντως και οι εταιρίες κρουαζιέρας όπως δήλωσαν και πρόσφατα στον Πύργο, στην μεγάλη ημερίδα που είχε πραγματοποιηθεί, αναμένουν ότι η ολοκλήρωση των έργων στο Κατάκολο, θα προσδώσει νέα δυναμική στο λιμάνι και κανένα πρόβλημα δεν έχουν που θα εκτελούνται ταυτόχρονα τα έργα με την κρουαζιέρα που θα βρίσκεται σε εξέλιξη.

Ηλεια

Ελλαδα

Κοσμος

Πολιτικη

Οικονομια

Αθλητικα