Menu
Καταγγελία του  Αγροτικού τμήματος  του  ΣΥΡΙΖΑ  :  Νέο  ληστρικό  χαράτσι για το ΟΣΔΕ

Καταγγελία του Αγροτικού…

Ως νέο σκάνδαλο στον...

Τίτλοι τέλους για το Λιμενικό Σταθμό Παλουκίου!

Τίτλοι τέλους για το Λιμε…

Δημοσιεύθηκε στο Φ...

Συνελήφθη 55χρονος στον Πύργο για χρέη 799.000 ευρώ!

Συνελήφθη 55χρονος στον Π…

Συνελήφθη, σήμερα ...

Δημοτικός Σύμβουλος ο Λάκης Αθανασόπουλος

Δημοτικός Σύμβουλος ο Λάκ…

  Έπρεπε να γίνουν ...

Νίκη Τραγανού: Την Κυριακή η 1η Γ.Σ.

Νίκη Τραγανού: Την Κυριακ…

Την προσεχή Κυριακ...

Ζαχάρω: «Γίνει και εσύ δότης μυελού των οστών»

Ζαχάρω: «Γίνει και εσύ δό…

«Ημέρα εθελοντισμο...

Θέατρο «Απόλλων»: «CATS the musical»

Θέατρο «Απόλλων»: «CATS t…

Από την παιδική θε...

Έμμεση παράταση για το Ε9 έως τα μέσα Ιουνίου

Έμμεση παράταση για το Ε9…

Τελικά δόθηκε παράτα...

Δημοτικές εκλογές: Η "ακτινογραφία" του νέου αυτοδιοικητικού χάρτη

Δημοτικές εκλογές: Η …

Από την μελέτη της...

Αλλαγές στη σχολική χρονιά: Καταργούνται δύο μεγάλες αργίες -Μια βδομάδα νωρίτερα ανοίγουν τα σχολεία

Αλλαγές στη σχολική χρονι…

Μια εβδομάδα νωρίτ...

Έλληνας δε γεννιέσαι. Γίνεσαι

Έλληνας δε γεννιέσαι. Γίν…

Τον Ναμπίλ Ιωσήφ Μ...

Ποδηλασία: Στις  7-8 Ιουνίου ο 5ος Ολυμπιακός Δρόμος  Ειρήνης

Ποδηλασία: Στις 7-8 Ιουν…

Ένας αγώνας θεσμός...

Προτάσεις για διασκέδαση: Μαθητική συναυλία Μουσικού Σπουδαστηρίου στο Λαζαράκειο

Προτάσεις για διασκέδαση:…

Η μαθητική συναυλί...

Απαντήσεις στο μάθημα Φυσική Γενικής Παιδείας

Απαντήσεις στο μάθημα Φυσ…

Δείτε εδώ τις απαντή...

Δυτική Ελλάδα: Κατεδαφίσεις αυθαιρέτων σε Μεσολόγγι και Καϊάφα Ηλείας

Δυτική Ελλάδα: Κατεδαφίσε…

Στην εφαρμογή της ...

Δείτε τα θέματα και τις απαντήσεις των Μαθηματικών

Δείτε τα θέματα και τις α…

Δείτε εδώ τα θέματα....

Prev Next
A+ A A-

Ενδεικτικές απαντήσεις στο μάθημα νεοελληνική γλωσσά επαγγελματικά λύκεια (ομάδα β΄)

 

Α1. Στο κείμενο του Ι. Τσαχαγέα θίγεται το θέμα της όξυνσης του φαινομένου της βίαιης συμπεριφοράς των νέων και παρατίθενται προτάσεις επίλυσης του προβλήματος.

Οι συντελεστές του φαινομένου που προβάλλονται σχετίζονται με την κρίση των θεσμών και των αξιών της εποχής μας. Πρόσφατες έρευνες επιβεβαιώνουν ότι οι νέοι δρουν χρησιμοποιώντας βία, ενώ στο περιοδικό Time επισημαίνεται ότι απαιτείται η ενεργοποίηση των ενηλίκων που θα καταστείλει τους παράγοντες που ευθύνονται για την έξαρση της βίας. Καταλήγοντας παρατίθεται η γνώμη Γάλλων επιστημόνων οι οποίοι τόνισαν ότι κρίνεται αναγκαίος ο θεσμικός εκσυγχρονισμός προκειμένου να περιοριστούν οι παράγοντες που οδηγούν στη βία.

 

Β1. Σημαντικό πρόβλημα του καιρού μας είναι η αύξηση της βίας στις νεαρές ηλικίες. Η σκόπιμη προβολή βίας από τις τηλεοπτικές σειρές και ειδήσεις ωθεί

τα παιδιά στην υιοθέτηση παρόμοιων βίαιων συμπεριφορών, καθώς αδυνατούν

να διακρίνουν το φανταστικό από το πραγματικό. Παράλληλα, μέσα από τα βιντεοπαιχνίδια καλλιεργούνται πρότυπα υπερηρώων που υποσυνείδητα δομούν

την προσωπικότητα των νέων. Τα κόμικς ενισχύουν την παρορμητικότητα, αμβλύ-

νουν την λογική και συσκοτίζουν την κρίση, με αποτέλεσμα να κυριαρχούν ένστικτα

και βίαιες αντιδράσεις. Είναι αναγκαίο, λοιπόν, η βιομηχανία της ψυχαγωγίας να επαναπροσδιορίσει το ρόλο τους και να στοχεύσει στην ηθική ανάπλαση των νέων.

 

Β2α.  Ο τρόπος με τον οποίο αναπτύσσεται η παράγραφος  είναι η αιτιολόγηση. Ο συγγραφέας στην θεματική περίοδο παραθέτει την άποψη πως «Ένα σημαντικό πρόβλημα του καιρού μας είναι η μεγάλη αύξηση της εγκληματικότητας, ιδίως των νέων» και στη συνέχεια παραθέτει τους λόγους που οδηγούν σ’αυτό.      

 

Β2β.  Θ. Π : «Ένα σημαντικό πρόβλημα του καιρού μας….ιδίως των νέων»

Σχόλια / λεπτομέρειες : « Σε σημαντικό βαθμό οφείλεται…………και την τηλεόραση»

Κατακλείδα : Δεν υπάρχει

 

Β3α.

ασήμαντο

παρουσία

ανήλικη

συνεχίσει

ασφάλεια

 

Β3β.

πεποίθηση 

σκοπούς

τονίζεται , επισημαίνεται

ποσοστό

αναλύσουν, εξηγήσουν

 

Β4α.

αυτούσια μεταφορά χωρίου από το  περιοδικό «Time»

μεταφορική χρήση

 

Β4β.

Διογκούμενες ανισότητες

 

Γ1. Άρθρο: Τίτλος Η ενδοσχολική βία «μαστίζει» τους νέους.

 

Πρόλογος

Είναι γενικά αποδεκτό στις μέρες μας ότι η βία αποτελεί την πιο προχωρημένη και ακρότατη εκδήλωση της επιθετικότητας του ανθρώπου, ο οποίος χρησιμοποιεί βάναυσα μέσα για να επιβάλλει τη θέλησή του. Οι βίαιες εκδηλώσεις μπορεί να είναι σωματικές ή ψυχολογικές, γεγονός που επηρεάζει αρνητικά την ψυχοσύνθεση των νέων και την ομαλή ένταξή τους στην κοινωνία.

 

Μορφές ενδοσχολικής βίας

  • Απειλή τραυματισμού ή φυσικός τραυματισμός κάποιου. Εκδηλώνεται με χειρονομίες, σπρωξίματα, ξυλοδαρμούς.
  • Συστηματική χρησιμοποίηση υβριστικών εκφράσεων, φραστικών επιθέσεων, προσβολών ,απειλών, ειρωνείας.
  • Εκβιασμοί για απόσπαση χρημάτων ή προσωπικών αντικειμένων.
  • Προσπάθεια για κοινωνική απομόνωση, για άσκηση επιρροής στην ομάδα των συνομηλίκων ώστε να αισθανθούν αντιπάθεια για κάποιο συγκεκριμένο συμμαθητή τους.
  • Αποστολή απειλητικού ή υβριστικού υλικού μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, των υπηρεσιών MMS και SMS που παρέχουν τα κινητά τηλέφωνα και των διαδικτυακών τόπων κοινωνικής δικτύωσης.
  • Διάδοση αρνητικών σχολίων εξαιτίας ης καταγωγής, της κοινωνικής τάξης, της οικονομικής κατάστασης και της διαφορετικότητας .
  • Σεξουαλική παρενόχληση και κακοποίηση με ανήθικες χειρονομίες, ανεπιθύμητο άγγιγμα, μέχρι και σοβαρές σεξουαλικές επιθέσεις.

 

Τρόποι αντιμετώπισης

  • Το σχολείο οφείλει να ενισχύει την αυτοεκτίμηση των παιδιών, επιβραβεύοντας και αναγνωρίζοντας τα θετικά τους χαρακτηριστικά, κάτι που θα περιορίσει τη βίαιη συμπεριφορά τους.
  • Το σχολείο με την υλοποίηση προγραμμάτων να ενισχύει το πνεύμα συνεργασίας μεταξύ των μαθητών, ώστε να μειωθούν όσο γίνεται περισσότερο τα φαινόμενα σχολικής βίας.
  • Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να εμφυσήσουν αρχές και αξίες στους μαθητές τους, τονίζοντας τη σημασία των ανθρώπινων δικαιωμάτων, της συνεργασίας, της αλληλοβοήθειας, της ειρηνικής διευθέτησης των διαφορών τους.
  • Οι εκπαιδευτικοί καλό θα είναι να ενημερωθούν στο πώς να διαχειρίζονται διάφορες συγκρούσεις που συμβαίνουν στη σχολική αίθουσα, ώστε να βοηθήσουν τους μαθητές με κατάλληλα προγράμματα να ενταχθούν κοινωνικά και να προληφθεί η σχολική βία.
  • Οι γονείς να συνεργαστούν στενά με το σχολείο και να πληροφορούνται για την έκταση ενδοσχολικών περιστατικών βίας που εμπλέκονται τα παιδιά τους καθώς και για τους τρόπους αντιμετώπισής τους.
  • Η οικογένεια να παρέχει υποστήριξη και ασφάλεια στο παιδί και να λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τα συναισθήματα και τις ανάγκες του.
  • Οι γονείς να εξηγήσουν στο παιδί ότι το να μιλήσει στους ενήλικες για περιστατικά βίας και εκφοβισμού δεν αποτελεί «κάρφωμα».

Επίλογος

Εν κατακλείδι, η πρόληψη και η  αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας αποτελεί τον κεντρικό στόχο και απαιτεί τη συμπόρευση όλων των φορέων των εκπαίδευσης, γονέων και εκπαιδευτικών.

 

Φιλολογική Ομάδα

Βλάσση Ιωάννα

Βλάσση Μιμίκα

Βόλλαρη Ξακουστή

Λούπη Βασιλική

Παναγιωτοπούλου Όλγα

Παναγοπούλου Πένη

Πανοπούλου Ιωάννα

Παπαδόπουλος Σάκης

Σαργέντης Κωνσταντίνος

Τσουκαλά Αναστασία

Φροντιστήριο

«ΑΛΜΑ»

 

Ηλεια

Ελλαδα

Κοσμος

Πολιτικη

Οικονομια

Αθλητικα