Menu
Στάχτη 20 στρέμματα και ο αρχαιολογικός χώρος στα Περιβόλια Φιγαλείας

Στάχτη 20 στρέμματα και ο…

Από πυρκαγιά που ξ...

(Ηχητικό) Γιάννης Αγγελάκας: «Δυστυχώς δεν αποφασίζουμε να... σπάσουμε τον καναπέ μας»

(Ηχητικό) Γιάννης Αγγελάκ…

Ακούστε το ηχητικό ...

(Ηχητικό) Α. Μαραγκοπούλου: "Να καταργηθεί το ΤΑΙΠΕΔ που απειλεί την ανεξαρτησία της χώρας"

(Ηχητικό) Α. Μαραγκοπούλο…

Ακούστε το ηχητικό ...

 (VIDEO) Α. Τσίπρας: "Δεν θα μείνουμε με σταυρωμένα τα χέρια μπροστά στο έγκλημα της πώλησης της ΔΕΗ"

(VIDEO) Α. Τσίπρας: …

Την άμεση σύγκλιση τ...

Θαύμα-θαύμα! Η Βούλτεψη ξεπέρασε τον Κεδίκογλου!

Θαύμα-θαύμα! Η Βούλτεψη ξ…

Του Γιώργου Ανανδραν...

Μια από τα ίδια…

Μια από τα ίδια…

Και εκεί που είχε ...

Η τάξη των μεγαλόσχημων

Η τάξη των μεγαλόσχημων

Οι μεγαλόσχημοι εί...

Επεα θανάσιμα

Επεα θανάσιμα

Του Στάθη στον eni...

Πλοίο-φάντασμα το CAPE RAY με τα χημικά της Συρίας

Πλοίο-φάντασμα το CAPE RA…

  Πηγή φωτογραφίας:...

Ο αριθμός των εισακτέων στις στρατιωτικές σχολές

Ο αριθμός των εισακτέων σ…

Εκδόθηκε η συμπληρωμ...

Κρίστο Χάσα: «Η κοινωνία έχει ανάγκη από τον Πολιτισμό και την Τέχνη…»

Κρίστο Χάσα: «Η κοινωνία …

Στον Πύργο μετακόμ...

Θρήνος στην κηδεία του Ερνέστου Παπαδόπουλου

Θρήνος στην κηδεία του Ερ…

Θρήνος και σπαραγμός...

​  «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον»

​ «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκ…

του Διονύση Κορκολ...

Άγρια δολοφονία νυχτοφύλακα

Άγρια δολοφονία νυχτοφύλα…

Σεπλήρη εξέλιξη βρ...

Αρχ. Ολυμπία: Έσπασε ο αγωγός του Ερυμάνθου ξανά στη Μουριά

Αρχ. Ολυμπία: Έσπασε ο αγ…

Μεγάλες ζημιές έχο...

Εξιχνιάστηκαν εικοσιτέσσερις διαρρήξεις αυτοκινήτων στο Αγρίνιο

Εξιχνιάστηκαν εικοσιτέσσε…

Δράστης είναι ένας 2...

Prev Next
A+ A A-

Περικλής Κοροβέσης : «Η ιστορία του Πολιτισμού στον κόσμο είναι η ιστορία των εξεγέρσεων»

Προσεγγίζει τον μεγάλο στοχαστή Μάρει Μπούκτσιν-  Εκδήλωση στο δημαρχείο Πύργου από τους «Πολίτες της Ηλείας»

Ρεπορτάζ Ελένη Παπαδοπούλου

Τις  θέσεις του Αμερικανού – με ρωσικές ρίζες- στοχαστή της ελευθερίας και της οικολογίας, Μάρει  Μπούκτσιν, ανέλυσε με τον δικό του μοναδικό τρόπο υψηλής διανόησης σε απλή όμως διήγηση-αν και  φαντάζει όπως το παρουσιάζουμε οξύμωρο το σχήμα-  ο λογοτέχνης, διανοητής, αρθρογράφος και κοινωνικός ακτιβιστής Περικλής Κοροβέσης  Την εκδήλωση οργάνωσαν οι «Πολίτες της Ηλείας» το Σάββατο το βράδυ στο Λάτσειο Δημοτικό Μέγαρο Πύργου, ενώ τον Περικλή Κοροβέση προλόγισε και καλωσόρισε στον Πύργο  ο Πάνος Βεργέτης, αναφέροντας ότι οι «Πολίτες της Ηλείας» είχαν αναπτύξει μια πλούσια δραστηριότητα με καίριες παρεμβάσεις κατά το παρελθόν αναφορικά με την Τοπική Αυτοδιοικήση αλλά και την οικολογία και το περιβάλλον και θα συνεχίσουν να δίνουν ο στίγμα τους στα σοβαρά θέματα που απασχολούν την τοπική κοινωνία.

Στη συνέχεια τον λόγο πήρε η δημοσιογράφος Ελένη Σκάβδη που μίλησε για την Αννίτα Μιχαηλίδου, την σύντροφο του Μάκη Μπαλαούρα που «έφυγε» μόλις προχθές από κοντά μας και την αποχαιρέτισε κάνοντας μια αναφορά στην προσωπικότητά της και την πλούσια κοινωνική της δράση, την οποία γνώρισε όπως είπε από τα χρόνια της μεταπολίτευσης στο ΚΚΕ Εσωτερικού. «Απόψε έχουμε απόψε μια βαθιά μελαγχολία όσοι συμπορευτήκαμε με την Αννίτα την Μιχαηλίδου που την αποχαιρετήσαμε πριν 24 ώρες, σύντροφος του Μάκη του Μπαλαούρα, προσωπικά και συντρόφισσα δική μου. Ήταν , ένας πολύ δύσκολος αποχαιρετισμός, που ανακαλύπτεις πόσο βίαια και πρόωρα γύρω μας κλείνουν κάποιοι κύκλοι…»

Μάλιστα, ο Περικλής Κοροβέσης, από τον ζεστό και από καρδιάς αποχαιρετισμό της Ελένης για την Αννίτα, δήλωσε συγκινημένος, το κλίμα ήταν φορτισμένο και όπως είπε και ο ίδιος «Το Σάββατο είναι το μνημόσυνο της αδελφής μου. Προτίμησα να μην πάω για να’ μια ζωντανός και να τους θυμόμαστε, το τι θα πει η γειτονιά, το τι θα πούνε οι συγγενείς, δεν με νοιάζει. το πιο ουσιαστικό είναι το μνημόσυνο να γίνεται μέσα από ζωντανούς ανθρώπους. Βέβαια ο θάνατος ενός αδελφού η αδελφής είναι πολύ πιο επώδυνος απ’ ότι φανταζόμαστε. Ότι κι αν λέμε, όσο και να τσακώνεσαι με τα αδέλφια είναι ο μόνιμος σύνδεσμος που έχεις. Με τα αδέλφια δεν χωρίζεις…»

«Ο εξαθλιωμένος ποτέ δεν κάνει επανάσταση»

Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στην ιστορία των εξεγέρσεων για να προσεγγίσει τον Μπούκτσιν. «Αν θέλουμε να αλλάξουμε τον κόσμο πρέπει να τον δούμε από την αρχή και να καταλάβουμε τι πήγε στραβά. Η προσωπικότητα του ανθρώπου αναδεικνύεται μόνο σε συλλογικότητα. Η ιστορία του Πολιτισμού στον κόσμο, είναι η ιστορία των εξεγέρσεων. Μιλάμε, γι αυτούς  που είχανε τη γνώση και την ελευθερία, πότε όμως ο εξαθλιωμένος δεν κάνει επανάσταση. Ο εξαθλιωμένος γίνεται χαφιές, γίνεται εκτελεστής. Γιατί αν δεν μπει το χρήμα ως αξία και όχι η ελευθερία ως αξία όποιος σε πληρώνεις πηγαίνεις. Το θέμα δεν είναι να διαφωτίσουμε την πλειοψηφία που διαφώτισε ο Πρετεντέρης αλλά πως θα διαφωτίσουμε την μειοψηφία. Αυτά υπάρχουν στον Μπούκτσιν, προσωπικά τον θεωρώ από τους μεγάλους διανοητές όχι μονάχα του 20ου αιώνα, αλλά όλης της ιστορίας της ανθρωπότητας. Τον θεωρώ από τα μεγάλα πνεύματα και το σημαντικό του έργο είναι ότι στην κλασική έννοια του Μαρξισμού ταξικός αγώνας, κεφάλαιο, εργασία, εκείνος βάζει ζωή, θάνατο με το περιβάλλον. Ο καπιταλισμός στην ακραία του μορφή που έχει πάρει σήμερα, όταν το  1% έχει περιορίσει το 99% άλλοι λένε ότι είναι  το ο,ο1 αν συγκρίνουμε ότι υπάρχουν άνθρωποι που είναι πιο πλούσιοι από την Αφρική! Οπότε και αυτό γίνεται για την καταστροφή της μητέρας γης όπως λένε οι Ινδιάνοι, γιατί οι Ινδιάνοι έχουν την αντίληψη ότι η γη είναι η μητέρα μας, δεν της σκαλίζουμε τα σπλάχνα για να πάρουμε το πετρέλαιο, δεν την αξιοποιούμε βόσκοντας παραπάνω πρόβατα ή γουρούνια γιατί αυτό φέρνει αρρώστια και το έχουμε δει και ότι για να πάρεις μια μπριζόλα θέλεις δέκα κιλά στάρι, με δέκα κιλά στάρι ζεις ένα μήνα. Οπότε μπαίνει το ερώτημα και διαφαίνεται στον Μπόυτσκιν μη τυχόν μας διοικούν οι τρελοί; Μη τυχόν μας διοικούν εκείνοι που έχουν ψυχολογικά προβλήματα γιατί ο πλούτος τους κάνει να νοιώθουν ασφάλεια; Γιατί αυτός ο πλούτος που έχουνε στην ουσία είναι μεταφυσικός. Εντάξει έχεις μια μερσεντές,έχεις λεφτά, μια βίλα, νούμερα είναι, γιατί δεν τα δίνεις να ζήσουνε τα παιδάκια που πεθαίνουνε από ασιτία και ασθένειες;»

Να σημειώσουμε ότι  Μπούκτσιν ονόμασε τη θεωρία του στο σύνολό της «κοινωνική οικολογία». Η επιλογή του όρου αυτού έγινε στη λογική του ότι στην οικολογική σκέψη το σημαντικότερο στοιχείο πρέπει να είναι το κοινωνικό. Αφού λοιπόν κατά τον Μπούκτσιν τα οικολογικά προβλήματα είναι κοινωνικά προβλήματα, πρέπει να φροντίσουμε για την επίλυσή τους μέσω της πολιτικής αλλαγής. Ο Μπούκτσιν, σε πολιτικό επίπεδο, υποστηρίζει τον ελευθεριακό κοινοτισμό, μια ολιστική προσέγγιση σε μια οικολογικά προσανατολισμένη οικονομία…

Ηλεια

Ελλαδα

Κοσμος

Πολιτικη

Οικονομια

Αθλητικα