Ημερίδα των φιλολόγων Ηλείας: Για την αξιοποίηση της γνώσης και την καλλιέργεια των δεξιοτήτων
- Γράφτηκε από τον/την NewsRoom
Ημερίδα για την Δημιουργική Γραφή συνδιοργάνωσαν στην Αμαλιάδα οι σχολικοί σύμβουλοι 3ης & 4ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας και Φιλολόγων Ηλείας
Μια ενδιαφέρουσα και εποικοδομητική ημερίδα διοργάνωσαν χθες το πρωί οι Σχολικοί Σύμβουλοι 3ης και 4ης Περιφέρειας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας κ. Παναγιώτης Ζεύλας και κ. Διονυσία Τουρκάκη και η Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας με έδρα την Αμαλιάδα κ. Χρυσώ Σπυρέλη, με θέμα «Δημιουργική Γραφή», η οποία και πραγματοποιήθηκε στο 6ο Δημοτικό Σχολείο Αμαλιάδας.
Εισηγήτριες ήταν η συγγραφέας, μεταφράστρια και φιλόλογος του Πρότυπου Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης δρ Σοφία Νικολαϊδου και η φιλόλογος του Πρότυπου Πειραματικού ΓΕΛ «Μανόλης Ανδρόνικος» δρ Αλίκη Συμεωνάκη.
Πιο πριν χαιρετισμούς είχαν απευθύνει οι συνδιοργανωτές σχολικοί σύμβουλοι και η διευθύντρια του 6ου Δημοτικού Σχολείου Αμαλιάδας, που φιλοξένησε τις εργασίες της ημερίδας Ελένη Μαυροειδάκου.
« Η δημιουργική γραφή στο σχολείο: Το πώς και το γιατί μιας παιδαγωγικής επιλογής», ήταν το θέμα που αρχικά ανέπτυξε η κα Νικολαϊδου, ενώ η κα Συμεωνάκη μίλησε για τη διδασκαλία της δημιουργικής γραφής.
Κατά την ημερίδα, λειτούργησαν παράλληλα εργαστήρια, τα οποία είχαν ως εξής:
Εργαστήριο 1: Σοφία Νικολαΐδου: Ο λογοτεχνικός ήρωας – Φτιάχνω το δικό μου βιβλίο.
Εργαστήριο 2: Αλίκη Συμεωνάκη: Δημιουργική γραφή ποιητικού κειμένου – κλειστές φόρμες, ρυθμοί και ήχοι.
Εργαστήριο 3: Σοφία Νικολαΐδου: Μύθοι του Αισώπου.
Εργαστήριο 4: Αλίκη Συμεωνάκη: Από το λογοτεχνικό κείμενο στον ποιητικό λόγο.
Μετά τα εργαστήρια, ακολούθησε συζήτηση και βγήκαν χρήσιμα συμπεράσματα για την ημερίδα.
«Είναι η πρώτη φορά που γίνεται μια ημερίδα στην οποία εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και την Δευτεροβάθμιας μαζί συζητούν αυτό το θέμα», δήλωσε η κα Σ. Νικολαϊδου, η οποία συνεχίζοντας επεσήμανε: «Δημιουργική γραφή είναι ένα εργαλείο, πολύ σύγχρονη για την Ελλάδα, που το χρησιμοποιούμε για την παραγωγή λόγου, δηλαδή για να γράφουν τα παιδιά σε μία εποχή και σε ένα, ας πούμε, εκπαιδευτικό σύστημα που είναι εν πολλοίς πνευματοκτόνο, είναι ένα δόλωμα για να έχουμε παραγωγή λόγου με χαρά και δημιουργικότητα μέσα στην τάξη».
Η κα Συμεωνάκη, τόνισε χαρακτηριστικά ότι: «Είμαστε εδώ για να γεφυρώσουμε πολλά χάσματα, τα 800 χιλιόμετρα που χωρίζουν το βορά από το νότο, χιλιόμετρα που διανύουμε χθες χωρίς να ξέρουμε που ακριβώς πηγαίνουμε, αν θα μας αποζημιώσει το αποτέλεσμα.
Έχουμε όμως άλλους τρόπους να φέρουμε την άνοιξη στη ζωή μας όπως την ποίηση και τη δημιουργική γραφή. Χρησιμοποιώ πάρα πολύ τη δημιουργική γραφή στο σχολείο για να καλλιεργήσουμε δεξιότητες, για να δημιουργήσουμε αναγνώστες και για να προσελκύσουμε κατά κάποιον τρόπο τα παιδιά στο χαρτί με έναν διαφορετικό τρόπο απ’ ότι είναι τα διαγωνίσματα και όλα αυτά τα βαριά, άνυδρα πράγματα με τα οποία μας έχει φορτώσει το εξεταστικό μας σύστημα».
Καταλήγοντας ανέφερε: «Στο μυαλό μας έχουμε τη σχολική πράξη, το πώς ο εκπαιδευτικός μπαίνοντας στην τάξη μπορεί να αξιοποιήσει τις γνώσεις του και την αναγνωστική του σκευή για να παίξει με τα κείμενα και να παράγουν τα παιδιά κείμενα μέσα στην τάξη έχοντας ως λογοτεχνικές μήτρες σπουδαία λογοτεχνικά κείμενα ελλήνων ή ξένων συγγραφέων».